Undrar

Jag undrar egentligen hur mycket kalorier jag bränt i denna flytt egentligen. Helt galet! Jag hoppas vågen står på plus minus noll när jag väger in mig på ny våg. Men vet att jag öst i mig massor av skit både dryckesväg och ätbart. Men det tar jag! Det har jag "behövt"!
Men crossen och rätt kost kommer sätta ordning igen :)
Axeln värker och sjukskrivning är till nästa år :( 
Kroppen och händerna värker med. Men det är bara liiiite kvar av det nödvändigaste sen är det bara annat som man kan måla när orken är där. Måste köra en sista runda på väggarna som jag hade hoppats slippa. Jag hoppas och längtar efter tid att sätta mig ner i lugn och ro och läsa era bloggar. Och läsa klart sista delen på hunger games. Andra filmen kommer ju snart ut!!! Wihoo! 
Tänkte höra... Min hud har under övervikten varit fast även ex på underarmarna som inte varit överdimensionerande, men nu är huden lös och mjuk - tja slapp helt enkelt trots träning. Tips och idéer? Skriv gärna något :)
Kram på er!


1 smulan:

skriven

Tråkigt att kroppen inte vill må bra. Hoppas det ska bli bättre när du kan få vila lite och slippa allt jobb med flytten.
När det gäller lös hud har jag några tips. Jag har lös hud och har alltid haft men jag har ju en bindvävssjukdom som är en bov i dramat. Men trots det har jag märkt att vissa saker hjälper för att få huden mjuk, spänstig och fastare.
Torrborstning på hela kroppen. Gärna peeling i duschen. Smörja, smörja och smörja igen!
Har man råd kan man ju köpa en sån kräm som är för att få fastare hud.
Man kan även smörja och srn linda in dom områden som man vill ha fastare. Man kan linda med tyg, halsduk, plastfolie eller bandage. Jag har sytt en form av fodrad korsett som jag snöraråt runt magen fför att få huden att dra åt sig. Finns ju även att köpa liknande. Just i der ligger mycket tror jag. Min mamma berättade att när hon födde mig och mina systrar så lindades hon med bandage i en vecka efteråt, över magen
När hon fick åka hem såg hon nästan ut som innan hon blev gravid.
Man kan även ta en kökshandduk och linda in en kylklamp i. Sen har man den på sina "problem områden" ca 20 minuter. Det sägs ska lösa upp fettet, få igång blod cirkulationen och strama upp huden.
Det var väl vad jag kom på nu :-)
Sköt om dig!

Svar: Ok ja ska tänka på det. Aldrig riktigt trott på lindning och smörjning men ska helt klart ha det i åtanke. Tror jag måste börja dricka mer dricker nästan ingenting!!! Ajabaja mig! Kram
Ann-Sofie

2 Emelies viktresa mot 65 kg:

skriven

Skönt att flytten snart är klar. Är väll inte det mest optimala när man har ont. Hoppas det blir bättre när du får vila upp dig.

Håller tummarna för att vågen är snäll. Nystart i ny lägenhet, härligt!! Ta det lugnt bara, så det inte blir för mycket på en gång. Kram!

Svar: Får vänta på vågen... Inte fått den ännu. Men nystart som du säger! Nä kombon är inte den bästa - snarare den värsta Ever! Nu har jag ju ont överallt haha! Vi kör på! Hårda pix iaf när saker kommit iordning!❤️
Ann-Sofie

Kommentera här: